دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

  • ۰
  • ۱

حسن روحانی تو دیگه ساکت شو!

 

🔸رئیس دولت سابق با فراموش‌کردن ۸ سال عملکرد فاجعه‌بار اقتصادی دولتش از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم انتقاد کرده‌است

 

🔹حسن روحانی گویا هنوز عادت خلاف گویی را ترک نکرده است. روحانی دوشنبه گذشته به بهانه دیدار با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش کرد تا با حمله به دولت سیزدهم بار دیگر گفتمان شکست‌خورده دولت خود را که منجر به ایجاد ناامیدی و یأس در بدنه مردم شد به‌عنوان گفتمانی کارآمد معرفی کند. روحانی که در فروش ۲۰۰ هزار بشکه نفت نیز عاجز مانده بود در این جلسه مدعی شد: «برخلاف آنچه تحویل گرفته بودیم، خزانه را پر تحویل دادیم. موجودی ارزی را چند صد میلیون دلار تحویل گرفتیم ولی با چند میلیارد دلار تحویل دادیم. برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا اقدام کردیم». 

 

🔹همچنین او مدعی شده در نامه‌ای که به رهبر انقلاب نوشته، راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را مطرح کرده است! این پررویی نجومی روحانی در حالی است که بخش عمده‌ای از وضعیت موجود اقتصادی کشور محصول عملکرد او و دولتش است و طبیعتا راهکار برون رفت از وضع موجود، عمل کردن بر خلاف هر آنچیزی است که روحانی پیشنهاد داده است.

 

🔹البته قابل حدس است که راهکارهای پیشنهادی حسن روحانی از جنس همان راهکارهای برجامی و مذاکره با آمریکا و رابطه با شیطان است که طی ۸ سال تجربه شد و نتیجه‌ای جز خسارت به دنبال نداشت.  

 

🔹علی ایحال روحانی در حالی مدعی شده که خزانه پر و با موجودی ارزی بالا را تحویل داده است که اسناد ریاست‌جمهوری در هفته‌های پایانی دولت قبل نشان می‌دهد ادعاهای او با واقعیت فاصله ای پر ناشدنی دارد. 

  

🔻روحانی تیر ۱۴۰۰: خزانه خالی است 

بر اساس نامه‌ای که ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ توسط محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته شده است از وی خواسته تا مبلغی از خزانه به منظور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به آبیک انجام شود. اما نوبخت این نامه را به حسن روحانی داده و رئیس‌جمهور وقت با پاراف روی این نامه می‌نویسد: «همه موجودی خزانه بر اساس درخواست‌های جنابعالی تخلیه شده است. موجودی وجود ندارد.»

 

🔹 این نامه نه تنها اعترافی به پول‌پاشی و بحران اقتصادی ساخته شده توسط دولت دوازدهم است که به‌خوبی اختلافات دولتمردان را هم فاش کرده است. 

 

🔻سندروم فراموشی بی قرار 

حسن روحانی در این دیدار همچنین بار دیگر با بیان این ادعا که می‌توانسته تحریم‌ها را رفع کند و برجام را به نتیجه برساند گفت: «اگر برخی موانع پیش نمی‌آمد ما می‌توانستیم در اسفند ۹۹ تحریم را تمام کنیم»

 

🔹 روحانی درحالی برای چندمین بار وانمود می‌کند که می‌توانسته برجام را در اسفند سال ۹۹ به نتیجه برساند که در همان موقع تمامی نزدیکان، دولت وقت امریکا را مانع رسیدن به توافق اعلام کرده بودند. به عنوان نمونه سرمقاله معروف دیپلمات نزدیک به تیم مذاکره کننده با عنوان «آقای بایدن قرارمان این نبود» این مسأله را فاش کرد که توافق روی میز در اسفند ماه سال ۹۹ به مراتب از توافق پیشین نیز فاجعه بار‌تر بوده است.  

 

🔹علی خرم در آن یادداشت خطاب به جو بایدن نوشته بود: «خیلی شرم‌آور است که شما هم همان استدلال‌های دونالد ترامپ را تکرار می‌کنید و تصور می‌نمایید حداکثر امتیازی که به ایران خواهید داد این است که سیاست «نفت در برابر غذا و دارو» اعمال شود و این برای مردم ایران تحقیرآمیز است.» 

 

🔹البته حسن روحانی گویا فراموش کرده است که در تیرماه ۹۴ به صراحت اعلام کرده بود همه تحریمها به طور کامل لغو خواهند شد! روحانی در تیر ۹۴ گفته بود: همه تحریمها در دی ۹۴ لغو می شود و نه تعلیق! او در همین تاریخ گفته بود: تمامی تحریمهای اقتصادی و حتی تسلیحاتی و موشکی لغو می شوند.

  • ۰۱/۱۰/۱۱
  • سید مهدی مصطفوی

حسن روحانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی