دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

دکتر سید مهدی مصطفوی

  • ۰
  • ۰

اثرات اعدام محسن شکاری

۱_ پیام به سایر اغتشاشگران و لیدرها که سزای ایجاد رعب و وحشت عمومی اشد مجازات است و لزوما مجازات اعدام برای بکار گیری سلاح منتهی به قتل نیست. صرف ایجاد رعب و وحشت و نا امنی برای  این حکم کافی است.

٢_ پیام به رسانه های خارجی که فشار رسانه ای مانع اجرای عدالت نخواهد شد، حال اینکه خود آن رسانه ها میدانند که این حکم نقش بازدارندگی شدیدی نسبت به آشوبهای بعدی که در صدد تدارک آنند، خواهد داشت.

٣_ جریحه دار شدن احساسات عمومی. بسیاری از مردم از شنیدن چنین خبری ناراحت میشوند، بخصوص که رسانه مثل همیشه در اقناع افکار عمومی خوب عمل نکرد و ناگهان در اخبار خبر اعدام محسن شکاری را اعلام کرد درحالیکه بسیاری از مردم اصلا نمی‌دانستند قضیه از چه قرار است، صداوسیما و دیگر رسانه‌های حاکمیت باید جرمی که این فرد انجام داده بود را بهتر به مردم نشان می‌داد. اما خرد جمعی همین مردم تصدیق میکند که با مجازات مخل امنیت (محارب)، احساس امنیتی که از مردم سلب شده، به جامعه باز میگردد و عدم مجازات موجب جری شدن سایر اغتشاشگران و در نتیجه اتفاقات مشابه بعدی خواهد بود. 

🔻پ ن ۱. در این بازه زمانی مورد 1 و 2 اولویت بیشتری نسبت به مورد 3 دارند و صحبت از رافت اسلامی در شرایط فعلی، جامعه را در معرض ناامنی مکرر قرار خواهد داد. بنابراین هرچند احساسات عمومی یاری نکند اما پیام اصلی به اغتشاشگران صادر شد و عموم جامعه از اثرات مثبت آن بهره‌مند خواهند شد. 

🔻پ.ن ۲. قرار نیست بخاطر این اعدام بریزیم بیرون وشادی کنیم. ولی میتوانیم با تبیین چرایی وجود چنین حکمی در قوانین کشور و وجود احکام مشابه و بسیار سختگیرانه تر در قوانین سایر کشورها، به اثرات مثبت و بازدارنده این حکم برسیم و از شجاعت و وظیفه شناسی سیستم قضایی در این برهه پرفشار رسانه ای تشکر کنیم. بخصوص که در روز‌های آینده احتمالا احکام مشابهی اجرا خواهد شد.

  • ۰۱/۰۹/۱۸
  • سید مهدی مصطفوی

اعدام

اعدام محسن شکاری

محسن شکاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی